torsdag 21 februari 2008

Torsdag

Så var det Torsdag, vilket innebär att det är vägning!! Ja, nervös är jag som vanligt men det är värre idag.... Ska även hoppa in som vägare idag.. :)
Nu är sonen på dagis så jag har passat på att städa och tvätta lite, så man slipper det i helgen. Sambon är nämligen ledig nu fre, lör, sön och mån. Ska bli mysigt!! :)
Ska hoppa in i en dusch innan jag ska hämta lilleman. Sen ska vi hem och sova middag, jag också :) (ibland får man passa på *hihi* )

Ikväll serveras det kycklinggryta med curry
2 portioner á 8 points

2st kycklingfiléer
1gul paprika
1röd paprika
1 burk minimajs
1gul lök
12st champinjoner
2krm curry
4dl lättmjölk
4tsk chilisås
Salt, peppar
2 msk vetemjöl
Ris (duoval)

Skär kycklingen i bitar. Fräs upp kycklingbitarna, paprika, lök, champinjoner och lite curry.
Häll på mjölk. Blanda med mjöl och chilisås.
Låt småkoka under ett lock 10-15 minuter tills kycklingen är genomstekt.
Smaka av med salt och peppar.
Servera med kokt ris och en sallad

Uppdaterar senare om hur det gick...
Ha en fortsatt bra dag

1 kommentar:

Fröken Finemang sa...

Hej Vännen!!
Hur är det??
Jag håller tummarna ikväll!! kramkram