onsdag 20 februari 2008

Onsdag

Då var det Onsdag. En liten piggare sådan :) Nu på morgonen har lilleman varit på dagis. Jag passade på att plocka undan, byta lakan och vika lite tvätt. Hoppade även upp på motionscykel i 30 minuter. Det kändes verkligen i benen att man träna igår :).
Nu sover lilleman och vid halv två tiden är det dags att vakna. Vi ska nämligen ner till stan en liten runda med syrran. Shoppa lite.... :)!!!

Imorgon är det dags för vägning...igen :) Som vanligt är jag nervös, ännu värre är det denna vecka. Med tanke på att jag har slarvat lite denna vecka tycker jag men men hoppas step passet och cykelnpasset har gjort någon nytta..

Ikväll serveras det Gulaschsoppa
1 portion á 7,5 points

90gram nötfärs
1tsk flytande margarin
1 vitlöksklyfta
1msk tomatpuré
Paprikapulver
Persilja
3-4dl köttbuljong
4 cocktailtomater
2 skivor knäckebröd
1msk mjukost (mager)
2 potatisar

Fräs hackad vitlök och färs i margarin. Tillsätt tomatpuré, kryddor, tomaterna (halvera dom), vatten och buljong. Låt småkoka tills potatisen mjuknat. Vid servering, strö över hackad persilja. Servera med knäckebröd med mjukost.

Ha en fortsatt bra dag

2 kommentarer:

batgirl sa...

Javisst är det kul att shoppa nu! Jag kommer ju inte att ändra mig så mycket mer i kroppen nu. Jag är ju snart färdig. Måste bara bestämma mig! Men visst är det underbart att kunna köpa plagg i storlek 38! Det var såå länge sedan. Skriv gärna och berätta vad du hittade på din shoppingtur idag, Jag är nyfiken...
Ha`de!
Kramiz!

Anonym sa...

Vad kul med shopping! Jag längtar tills jag kan shoppa lite kläder igen, men just nu känns det så lönlöst eftersom kroppen inte blivit som vanligt igen efter graviditeten! =/ Jag håller tummarna för att det går bra för dig på vägningen imorgon! Kram