tisdag 12 februari 2008

Tisdag

Då var det Tisdag.. En dag närmare helgen *hihi*:) Nä önskar inte bort dagarna, men det är ju så mysigt med helg :)
Morgonen har varit lugn. Lilleman har varit på dagis i tre timmar och jag har fixat lite här hemma. Nu sover han, vakna nämligen kvart i sex så han var helt slut när jag hämta han vid tolv tiden. Jag själv har precis ätit lite lunch och ska nu in och slänga mig på soffan ett litet tag.
Efter det är det lite lek med lilleman och sen ska jag laga lite mat. Ska nämligen iväg och träna ikväll (om allt går som jag vill och min pappa slutar i tid) och då vill man ju ha matne klar när man kommer hem :). Det är step som gäller...kul!!!

Ikväll serveras köttbullar med pastafraiche och stekta sockerärtor.
1 portion á 7,5 points
sockerärter
Gröna slaktarens köttullar 10st
Pastakrydda, salt och peppar
Valfri mängd fullkronspasta
1dl fraiche (max 2 %)

Skär sockerärter i halvor och stek upp, krydda om man vill. Stek upp köttbullarna. Blanda den kokta pastan med fraiche, krydda med pastakrydda. Servera till grönsakerna och köttbullarna.


Ha en fortsatt bra dag

4 kommentarer:

Cee sa...

Mmm det lät faktiskt gott och enkelt... ha en bra dag... kul med step själv skal jag på arobics ikväll.. ha det så trevligt kram Cee

batgirl sa...

Enkelt och gott!
Ibland har man ju inte tid att stå vid spisen, och då är ju det här jättebra mat! Och det går ju fort att laga
Kram på dig och ha´en forsatt bra dag...

Linruz sa...

Du är verkligen så duktig tjejen när det gäller träningen....

Fröken Finemang sa...

hej!
hur går de med träning, nya lägenheten o allt??!
jag har förresten bytt adress..