tisdag 19 februari 2008

Tisdag

Då var det Tisdag.... En trött sådan. Lilleman ville nämligen vara vaken i 1 1/2 timme i natt så man är lite seg idag. Men men vi kom iväg till dagis och jag passade på att lata mig när han var där. Plockade bara undan det viktigaste och ringde de viktigaste samtalen.
Nu är han hämtad och har somnat gott. Jag har precis ätit lite lunch. Gott *hihi*!!!

Idag blir det ett step pass om min mage håller sig bra. Just nu har jag inte ont så jag hoppas det verkligen håller i sig. Är så himla sugen på att träna, det är en hel vecka sen och jag mår inte alls bra utav det.
Resterande av dagen kommer vara lugn. Ska bara busa med lillkillen och laga mat innan träningen. Det är ju så himla skönt och ha det klart när man kommer hem från ett härligt träningspass :)

Ikväll serveras det korvgryta (ur vecka fem:s material)

1portion á 7points

fullkornspasta tills du är mätt
1bit purjolök
1paprika
1 vv chilikorv
1tsk olja
1/2dl matlagningsgrädde, max 4%
1msk tomatpuré
1tsk balsamvinäger (ska inte jag ha i)
1vitlöksklyfta
1msk persilja (hackad)

koka pastan. Strimla purjo, tärna paprika och skär korven i sneda slantar. Fräs i oljan i en gryta. Blanda grädde, pressad vitlök, tomatpuré, vinäger, krydda med salt och peppar. Häll ner i grytan och koka under lock 10 minuter. Strö över persilja och severa med pasta

Inga kommentarer: