tisdag 6 maj 2008

Tisdag

Då var det tisdag. Och snart är den över. Det blev inget inlägg vid lunchtid med tanke på att jag har jobbat idag. Ja klockan ringde halv sex imorse, mindre kul men men.. Gjorde mig iordning, åt lite frukost, packade ner vvlåda, vattenflaska och mina promenadskor. Planerade nämligen för en härlig promenad när jag skulle hem :) Det gick bra, lite nervöst var det ju men så är det väl alltid. Min syster jobbar där så jag hade ju någon att "luta" mig mot :) Klockan två slutade jag och solen sken så jag promenixade hem. Det tog 40 minuter, vilket fick bli min motion idag.
Skulle egentligen iväg och träna step men jag har saknat Benjamin oerhört mycket idag så jag ville inte lämna ifrån honom.
Sen hämtade jag Benjamin min på dagis och for sedan hem till mamma&pappa. Där bjöds det på middag. Fick ett recept av Malin(vår kassörska) på vv i torsdags. Jätte gott...

Mammas orientaliska panna
4portioner á 4points

400gram benfri kassler
1tsk margarin
2-3tsk curry
2 pressande vitlöksklyftor
1 finstrimlad purjolök
1 finstrimlad röd paprika
4-5msk tomatpuré
2dl matlagningsgrädde (vi använde milda mat4%)
1burk vv fraiche
portvin (vi använde inte det)
salt och peppar

Skär kasslern i tunna fina strimlor. Fräs dom i margarinet med curryn, vitlök, purjon och paprikan tills grönsakerna mjuknar. Tillsätt romatpurén och grädden och låt alltsammans koka samman lite. Rör i fraichen. Smaka av med portvin och eventuellt salt och peppar. Servera med kokt ris och grönsallad

Ha en fortsatt bra kväll
Dagens steg 15175

Inga kommentarer: