måndag 5 maj 2008

Måndag

Då var måndagen här och snart är den även över.... Dagen har varit rätt lugn. Har varit på utbildning ett par timmar. Liftutbildning (ja ni som jobbar inom vården vet vad det är) Rätt meningslöst tyckte jag med tanke på att jag redan har gjort den. Men men nu har minnet fräschats upp lite :). Annars så har vi inte hittat på så mycket. Daniel har börjat måla på ballkongen. Vi har även haft en markisfirma här. Så om två tre veckor har vi även en markis till vår ballkong. Härligt!!
Helgen är över och tur är väl det. Den har varit jätte mysig men med alldeles för mycket godis. Men nu är det ny vecka, vilket innebär att helgen lägger jag bakom mig och blickar framåt istället..
Imorgon är det jobb för min del. Ska gå brevid nu i tre dagar och lära mig lite hur det funkar där. Ska bli skoj faktiskt. Lite nervöst är det så klart, men det ska nog gå bra.....
Önska mig lycka till :)

Såg att någon ville ha receptet till Tortillarullarna med kyckling. Här kommer det....

Tortilla med kycklingfyllning4port á 8points
8 små tortillas
2grillade kycklingfiléer
200gram färska champinjoner
vitlök
1dl tacosås
500gram keso
1dl riven ost, max 17 %
Sätt på ugnen på 200 grader. Tärna kycklingköttet och skär champinjonerna, vitlök, sås och keso. Fördela blandningen i bröden och rulla ihop. Lägg riven ost på varje rulle. Gratinera i ugn tills osten har fått färg, ca 8 minuter. Under tiden rätten är i ugnen, gör en härlig sallad att servera medKälla: viktväktarna

Ha en fortsatt bra kväll

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till! Det kommer gå suuuuperbra! Jag hoppas att få deligering på min praktik för att kunna jobba extra i sommar o i höst:) tihi! Kokad rabarberkräm nu.. får seom den stelnar till kräm bara:P haha.... kram

Cee sa...

Lycka till det kommer att gå super bra för dig =) kram Cee