söndag 6 januari 2008

Söndag

Då var det söndag och det brukar alltid vara en vilodag..... För mig iallafall:)
Men med tanke på att jag har varit lat nu i två dagar så hoppa jag upp på motionscyklen imorse, så himla skönt att det blev gjort.
Idag händer inte så mycket, jag hoppas på en promenad lite senare....
Sambon jobbar idag så jag och sonen ska spendera dagen hemma hos mina föräldrar. Det ska bli mysigt. Jag fick välja mat, snällt :)
Så det blev fläskfilé med kantareller, ris och sallad ...Mums Gott!!!! :)

4 personer á 4.5 pts
500 g fläskfilé

Kantareller (färska, frysta eller konserverade)
Kantarellfond (ca 2 msk)
Färsk timjan
Tomat
1 dl creme fraiche lätt
1 Milda mat extra
Skär fläskfilén i centimeter tjocka skivor. Krydda med salt o peppar, stek i en panna tillsammans med kantarellerna tills de är gyllenbruna.Slå över crème fraiche , kantarellfond och tomater, rör om och låt småkoka i några minuter.Strö över timjan.Servera med kokt potatis eller ris! (räkna extra för)


Källa:www.56kilo.se

Dagens motion: 30 minuter på motionscyklen
Antal steg: 5000 (inte bra, men ny vecka imorgon=nya tag!!!)

Ha en fortsatt bra söndag allihopa

2 kommentarer:

batgirl sa...

Åh,det låter jättegott med fläskfilé och kantareller! Mums!

Anonym sa...

ja, de lät riktigt gott!
hoppas dagen vart bra!!
O Hur är det annars?

Här är helt okej! sitter o pillar på min uppsats, o det positiva med det är att man glömmer att man ska äta. så jag ska nu ta mig ett litet mellanmål, innan matlagning påbörjas. jag åt fläskfilé igår, så de får bli lövbiff ala powerstart idag! GOTT! :)


Hörs!
Krma