lördag 5 januari 2008

Så här ser det ut.....

Ja jag har aldrig berättat för någon om vad jag väger eller hur mycket jag har vägt. (bara för min familj) Men så tänkte jag så här, varför ska jag skämmas?! Ingen anledning ju.

Start vv januari -07 99.6kg BMI 33.5 (fetma)
Vikt nu: 73.7kg. BMI 24.9 (normalviktig)
Totalt: 25.9kg

Som mest vägde jag 106 men jag tappade några kilo innan jag började på vv. Alltså totalt är det 32.3kg.... Oj så himla mycket *hihi*

Tänkte lägga ut före och efter blider. Men det kommer senare....

LÖRDAG
lördag idag och visst är det mysigt men synd att det är sådant väder. Det stormar här och man vågar knappt inte gå ut :( Jag hade ju räknat med en lång promenad idag, men men då får jag väl inte ihop mina steg idag i heller *snyft*. Nä då det ordnar sig. Men om allt går som det ska idag så ska jag iallafall motionscykla.
Idag blir annars en lugn dag, det blir nog bara en massa bus med sonen :)
Sen ikväll ska det ätas lite gott :) Fläskfilé med hasselbackspotatis, vitklökssås och en god sallad.

ha en fortsatt toppen lördag. För det ska jag ha :) :)

4 kommentarer:

Cee sa...

Hej ja du har inget att skämmas för. Du har varit hur duktig som helst under hela året. Det är en bra och rejäl viktminskning det.

Skal bli skönt när man själv kkan visa upp sådana resultat =)
ha en toppen lördag.. middag låter smaskigt
/Cee

batgirl sa...

OJ! vad du har kämpat!
Hur lång är du?
Jag är 1,70, och väger nu ca 69. Jag som du har ju legat runt 100-strecket. Men nu är det ett tag sedan. Jag har ju sagt hela tiden att jag ska gå jämnviktsprogramet men har alltid "ramlat" på målsnöret. Men denna gången är jag fast beslutsam att det ska gå hela vägen in i mål. Jag tror att jag vill ligga på ca 65 kilo. Men jag får nog känna mig för.
Men det är ju dom sista kilona som är jobbigast. Det är inte riktigt lika lätt att gå ner nu kroppen börjar trivas...Men jag är lycklig att det har gått så bra hittills. Det är ju framförallt så mycket lättare att röra på sig, och man orkar så mycket mer.
Kram

Cornelia sa...

Absolut inget att skämmas för men det tog ett tag för mig innan jag skrev min vikt här på bloggen.
Men så kände jag plötsligt en dag att det var då eller aldrig...
Ja menar det förändrar ju inget bara för att jag inte skriver min vikt.
Starkt jobbat, nu kör vi hårt!
Kram Cornelia

PS, kul att du länkat till mig, såg dock att det kommit dit ett extra http... så länken funkar inte... :-(

Anonym sa...

Hejsan på dig.. kul att du lämnade ett spår.. Jag har tyvärr ingen koll på hur många som besöker min blogg, men jag hoppas att det är MÅNGA! haha.. Hmm.. den där woken.. jag ska se om jag kan lista ut vad de var i den.. Det var mina två kompisar som gjorde den till största delen.. Jag stog för efterrätten.. mums!! Nudlar, kyckling,minimajs,bambuskott,wokgrönsaker frysta, en woksås o champinjoner... tihi!!
Den var suuuupergod verkligen!! Funderar på o göra nån wok idag kanske igen.. mums mums!! Grattis till alla minuskilon!! tihi!!//Ninniz