måndag 17 mars 2008

Måndag

Då var det måndag, alltså ny vecka....igen!! Nu på morgonen så har det varit fullt upp. Gick iväg till affären och handlade sopsäckar. Har nämligen rensat vår kläddgaderob. Som vanligt så var där ju en hel del att slänga, fattar inte varför man sparar vissa saker men men nu är det rensat. Skönt att ha gjort det innan man flyttar.
Nu har jag precis ätit lite lunch och lilleman sover gott. När Daniel kommer hem om en timme typ, då är det min tur att gå upp i lägenheten. Ska torka av alla köksskåp.

Meningen var att jag och syrran skulle ta oss en långpromenad idag. Men med tanke på att det är snöstorm ute så hoppar vi faktiskt det. Ska se om jag hinner hoppa upp på cykeln sen. Det blev iallafall 30 minuter igår så jag behöver ju inte få dåligt samvete om jag inte motionerar idag. (hmm eller???? nä då :) )
Jaha hur går det med jämviktsprogramet då??? Ja jag får väl erkänna att jag har bara lyckats att få i mig alla mina 23 points en dag. Igår gick det absolut inte, fick bara i mig 18.5. Det lär väl ta några veckor innan man kommer in i det. Det är väl därför jämviktsprogramet är på sex veckor. (Sen blir man Guldmedlem *hihi*).
Jag har ju sagt som så att det gör ju inget om jag tappar några hekto till, bättre att det är på det hållet än på andra!! Men sen närmar ju sig påsk och då kommer alla pointsen defenetivt gå åt *hihi*

Ikväll serveras det Krämig köttfärssås (Källa: www.56kilo.se)

4 portioner á 8,5 points
1 lök
1 burk tomatkross
3 vitlöksklyftor
Fond efter smak t.ex. viltfond med kantareller (Touch Of Taste) Snåla inte!
lite kinesisk soja
1 burk champinjoner, stora eller skivade400 g
5 % nötfärs (räkna 1 points extra per portion för 10 %)
1pkt 200gram Philadelphia extra light 5 %
1 Milda Mat Extra
Valfri mängd fullkorns tagliatelle

Sen är det bara att steka upp färs, champinjoner, lök, vitlök och sedan i med resten!Lägg den kokta tagliatellen i botten och häll sedan köttfärsen över och gratinerat lite.


Ha en fortsatt bra dag

1 kommentar:

Fröken Finemang sa...

det är väl en vanesak att få äta mer också! o påsk hägrar ju så det är nog inga problem hihi
Nu har jag strt upp en NY plan, i jakten på målvikt. känns ganska skönt att ha inplanerat och tillåtande.. :) Suget kanske blir mindre stressande.. Ja ja :) Så ni har snöstorm! Usch, ja här la det sig o börjar smälta bort lite tror jag! *HOPPAS* Ha en goo måndag!
Kramkram