fredag 21 mars 2008

Långfredag

Så var det fredag.....en väldigt lång sådan :) Idag ska vi fira lite påsk hemma hos mamma&pappa. Det blir god mat med massa underbara människor. Det kommer bli den enda dagen som vi firar påsk, ska ju nämligen flytta dom andra dagarna. Men det räcker ju med en dag annars är det lätt att man äter för mycket. Som jag sa till alla jag vägde igår som fasar för påsken. "Det är klart att man kan äta gott och unna sig. Men det är även viktigt att man bestämmer sig hur länge påsken ska vara. En dag eller fler?"

Morgonen har beståt av packning och lek med Benjamin. Daniel är iväg och jobbar extra idag.
Nu nannar lilleman och efter att han vaknar så kommer syrran hitt och passar honom ett tag. Jag ska upp lägenheten och dammsuga och torka golv. Jag & pappa ska även bära upp lite kartonger.
Sen är det dags att göra sig snygg (ja eller snyggare *hihi*) och ha en härlig kväll....

Så ikväll serveras det god påskmat och vad jag kan se så kommer det att gå bra med maten. Efter maten kommer jag att unna mig lite påskgodis..

Ha en fortsatt bra dag

4 kommentarer:

Slow-Eva sa...

Det är klokt!
Man kan unna sig, men inte HELA tiden. Min påsk varar lite varje dag tills imorgon ;)

Fröken Finemang sa...

Hoppas påsken (läs flytten) gått bra!! Min Påsk var helt okej, och eftersom jag alltid firar alla storhelger med både mor och far = två olika dagar, så är jag stolt över hur jag valt, och ätit, och promenerat! :) hoppas vågen säger +-0 på torsdag så är jag än mer nöjd.

Hoppas flytten går bra! och att ni trivs o myser! Puss o kram

Anonym sa...

Hejsan!! Saknar dina inlägg ska du veta!! Hoppas påsken o flytten vart bra!!!! Kraaam

batgirl sa...

Hejsan! Hoppas flytten gått bra och att den inte tagit "musten" ur dig. Påsken för mig var inget vidare matmässigt. Har ätit godis så jag har storknat. Hopppas att det går bättre för dig...
Kram