tisdag 8 april 2008

Tisdag

Så var det Tisdag.. Lilleman är hemma idag ifrån dagis (förskola) men med tanke på att jag har varit på arbetsförmedlingne så har Daniel varit hemma..
Vårvärmen är som bortblåst och det gråa och trista vädret är här igen...
Idag blir en lung dag. Mycket mys med familjen. Ska även förbereda mat i och med jag ska iväg och träna vid fem tiden. Är skönt att ha det klart när man kommer hem för då vill man bara äta :)
Pointsen gick bra igår, fick faktiskt i mig 22/24. Tack vare att jag var så choklad sugen :) Tur att vv baren är så goda. Det åkte ner en peanut choco crisp och en soft caramel.....ja jag var ju chokladsugen. *hihi*!

Ikväll serveras Malins kycklingpaj 6.5 points/port
VV-pajdeg: 3.5 points/port (om man delar pajen i fyra delar)
1 3/4 dl vetemjöl
1/2 dl grahamsmjöl
125 g lätt kesella
25 g flytande margarin
2-3 msk vatten
1 krm salt
Blanda i hop ingredienserna till en smidig deg. Låt vila i kylskåp ca 30 min och förgrädda sedan ca 7-10 min i 225 C

Fyllning: (ger 3 points)
2 msk jalapeños (eller green chili)
1/2 grillad kyckling (eller 2 kycklingfilé)
1 gul lök, hackad
ca 150 g färska champinjoner
125 g Philadelphiaost light
1/2 burk Thick 'n Chunky Salsa
40 g riven ost 12%
Rensa kycklingen och skär den i mindre bitar.(eller strimla kycklingfilén) Bryn kyckling, lök och champinjoner i en stekpanna. Tillsätt salsa och Philadelphiaost. Rör om väl! Bred ut jalapeños, eller green chili, och kycklingröra i pajskalet. Strö över osten. Gratinera 10-15 min eller tills osten smält. Servera med en god blandad sallad.

Ha en fortsatt bra dag

Inga kommentarer: