onsdag 16 april 2008

Onsdag

Så var det Onsdag. Ja det innebär ju att det är vägning imorgon. Lika nervös som alltid :)
Nu på morgonen har vi varit hos doktorn med lilleman. Han hade ögoninflammation och öroninflammation i ena örat. Så nu är det droppar och penicillin som gäller. Stackars liten!!
Sen efter det så åkte jag till intervjun. Det gick toppen bra, jag fick det :) Det är förvisso bara ett sommarjobb men kommer även vara timanställd nu innan och efter sommaren. Tror förvisso att jag aldrig har berättat vad jag jobbar med.... Jag är utbildad undersköterska. Så nu har jag fått jobb på hemvården. Det är för det mesta dagtid. Det kunde bli ett par kvällar på fyra veckors schemat och det kan jag ju stå ut med :) Jag ska jobba hela sommaren, tyckte att det var lämpligast så med tanke på att jag har snart varit hemma i två år. Daniel och Benjamin ska vara hemma nio veckor i sommar och det är klart att man är lite avis :)

Dagen kommer vara relativt lugn. Men det kommer förmodligen bli en liten promenad med syrran sen innan Daniel sticker iväg och tränar.....

Ikväll så serveras det rester från igår, alltså spaghetti och köttfärssås. Ingen av oss var nämligen sugna på att laga mat idag så det var tur att man gjorde mycket igår!!

Ha en fortsatt bra dag

3 kommentarer:

Fröken Finemang sa...

grattis!! o härligt! sommarvik är ju en bra start igen =)
Grattis vännen! O lycka till imorgon! de går ng bra ska du se =)!!
kramkram

Anonym sa...

Grattis hörru!!! Härligt! Jag har jobbat i Hemvården sen december 2005... och jag skulle inte kunna tänka mig något annar känns de som! Trivs skiiitbra!!! Det är såå himla kul, så givande och himla växlande!! Lycka till imorn oxå:) De går säkert lika bra som idag!!!//lindabinda

Cee sa...

Grattis till sommarjobbet forstår du är lite "avis" hi hi..
Och lycka till på vågen imrogon det kommer att gå så bra kram Cee