söndag 13 april 2008

Nu är den snart över.....

Så var snart den här dagen över.. Rätt skönt faktiskt. Vi har inte haft den bästa dagen om man säger så. Lilleman fortsatte att kräka men nu är det föhoppningsvis över. Har äntligen börjat att få i honom lite vätska. Stackare!!

Cyklingen blev ändå av fast lite senare än tänkt. Nämligen kvart över åtta :) Men det blev av iallafall....
Kalopsen var super god och efterrätten ännu godare. Nämligen sorbé (kaktus citron) såååå himla god. 70g (1dl) för 1 points. Billigt och gott *hihi*

Här kommer iallafall receptet på kalopsen (taget ur ett gamalt vv material ifrån förra året)

4 portioner á 3 points
600gram grytbitar, magert kött
1tsk flytande margarin
2 gula lökar
4 morötter
2 lagerblad
10 kryddpepparkorn
2 msk vetemjöl
Salt, peppar och köttbuljong
soja
(Jag brukar även ha i lite köttbuljong)

Dela köttet i lagom bitar. Bryn i margarin, krydda med salt och peppar. Tillsätt lagerblad och kryddpeppar. Häll på vatten så att det precis täcker köttet. Låt småkoka tills det blir mört ca 1 timme. Dela morötter i bitar och lök i klyftor, lägg ner när köttet kokat ca 30 min. Späd eventuellt med mer vatten. Vispa ut mjölet i lite vatten och rör ner det och soja i grytan.
Servera med kokt potatis, inlagda rödbetor och grönsaker. (Räkna extra för detta).

Nu ska det mysas lite framför tv:n
Ha en fortsatt bra kväll

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh tackar!! Supermusmigt tycker jag att Kalops är!! de måste jag göra någon kväll att ha till lunch:) tihi!
Ha en suuuuuuperbra vecka och nu hoppas vi på bra resultat på Torsdag! Jag har "bara" 10 kvar nu:) känns sjuuukt härligt! Totalt har jag gått ner drygt 60 kilo då... oj oj oj.. det är var hela min svärmor väger + 5 kilo... skrämmande nästan! Men suuuperhärligt! kraaam

Fröken Finemang sa...

Halloj Puman!
Hur har dagen varit? lilleman vart "frisk"? Min dag har vart bra, men fullt upp som vanligt nu för tiden.. Stressad fast ändå inte! =) De gick bra på viktis! SKÖNT!! skriver checklista o ger till konsulenten så har jag lite "press" på mig! Vore skönt om jag kunde hålla i o gå ner även nästa vecka! :)
Du kanske steppar ikväll?
iaf! Ha en superbra vecka!! KRAM!