onsdag 9 december 2009

Onsdag

Igår blev det en massa gjort. Nu är vi så gott som klara med julklapparna, daniel har en kvar till sin pappa. Sen är vi färdiga!! Så himla skönt att slippa och tänka på det sen!!
Efter lite letande och jämförelser så bestämde vi oss för att köpa en systemkamera. Vi har ju haft en vanlig digitalkamera innan, men nu va vi trötta på att det inte blev så bra bilder. Som det ska fotas nu :)))

På fredag är det luciafirande på Benjamins dagis sen ska vi iväg och inhandla en julgran. Det är så himla mysigt när den kommer upp. Tror även att vi kommer kunna ha julklapparna under granen detta året - det gick nämligen inte förra året :)
I helgen är det bakning som gäller. Syrrorna & mamma kommer hit. Det ska bakas pepparkakor, pepparkaksmuffins och lussekatter.
Ja det är mycket nu så vi får se vart jag klämmer in lite motion någonstans.....

Var även iväg på vv igår. Inget jätte minus precis, 0.1. Men jag har bestämmt mig för att det är bara jul en gång om året så det är absolut ok att vikten går lite sakta! Nästa gång jag ska ditt är den 22, sen tar jag ett litet jul/nyår uppehåll.

Nu ska jag slänga in lite tvätt och städa undan lite, Är lite seg med tanke på att lilltjejen ville vara vaken mellan klockan två och halv fem i natt. Hon hade feber och rätt ont efter sin vaccination som hon fick igår. Så efter lite mat, alvedon och tröstande så ville hon äntligen somna om :)

ha en jätte bra dag

2 kommentarer:

Malin sa...

Vilken kamera köpte ni? Har ni tittat och jämfört många? Jag ska också köpa en ny. Det lutar åt Canon EOS 1000D. Undra om den är billigare i USA :S

Erica sa...

Wow vilken resa du gjort med vv!! Jättefin är du!!
Också nyfiken på vilken system kamera ni valde??


kram o lycka till!

Erica