fredag 4 december 2009

Helgen är här :)

Fredag idag och den mysiga helgen har börjat. Eller iallafall för mig och barnen (daniel jobbar till tre). Nu på morgonen har vi bara myst. Benjamin vakna lagom till julkalendern. Jag tycker att det inte var någon speciel i år men Benjamin tycker att den är spännande och lucköppningen är ju desto roligare. Han fick även sitt lilla julkalenderpaket. Den lyckan som han visar när han ser detta paket varje morgon är så himla härlig.

Varför äter en "tjockis" (jag) som man gör. Jag är typiskt en sådan männsika som äter när jag mår dåligt och tycker allt och ingenting är jobbigt. Nu ett par dagar i rad har varit sådana dagar.
Jag tror inte att många överviktiga äter bara för att det är gott (vissa kanske gör), utan att det ligger en hel del bakom varför man äter och mår som man gör.
Jag säger inte att jag går och mår dåligt hela tiden för det gör jag absolut inte.
Jag är en riktig "känsloätare". Om jag tex går en hel dag och mår dåligt för att är tjock, inga av mina "smalis" kläder passar, man känner sig helt enkelt ful och tjock mm (igår tex). Vad gör man då? Jo jag går och äter en kycklingrulle på kvällen! PUCKO!!!!
Jag vet att man kan äta allt men inte alltid. Men om jag äter sånt när jag mår dåligt så får jag bara dåligt samvete efteråt. Men om jag har bestämt mig i förväg att idag så ska jag äta något gott så får jag inte dåligt samvete.
Jag har kommit en bra bit på vägen med att bearbeta mitt beteende men jag har en lång väg kvar och även när jag når mitt mål (för det ska jag) så kommer jag alltid att behöva tänka på vad jag äter och min motion kommer alltid att vara viktig.
Vi alla känner olika när vi når vårt mål. Klart att vi blir glada och allt det men för mig är det den känslan jag vill ha tillbaka. Känslan av att vara smal - den var underbar :)

Oj va långt inlägg....
Iallafall så vill jag TACKA för alla kommentarer som jag får - dom värmer och peppar oerhört mycket!
trevlig fredag på er alla!!

1 kommentar:

Åse sa...

Hej Sara! Det tog mig evigheter innan jag hittade hit men nu har jag =) Roligt att du också bor här i Helsingborg! Det har jag läst men ibland är det svårt att hålla isär läsarna =) GRATTIS till din fenomenala viktnedgång!! Kramar! Åse