måndag 12 november 2007

Vad står på.......

...menyn idag då??
Idag ska jag göra en vv lasagne. Den är helt underbart go :) Även familjen tycker den är go.
Tänkte dela med mig av receptet....Ni som har familjekokboken har säkert ätit den.
4portioner á 8points
9lasangeplattor
300gram nöttfärs
1gul lök
1 morot
1gul paprika
färska champinjoner
1burk krossade tomater
2msk chilisås
salt, peppar
1tsk basilika
2krm paprikapulver
(Jag har även vitlök i )

Bachamelsås
2msk flytande margarin
2msk vetemjöl
4dl lättmjölk
salt, peppar
4msk parmesanost (el. mager riven ost)

Lägg köttfärsen i kall panna, låt den brynas i sitt eget fett. Hacka lök, riv moroten, skär paprika och campinjoner i mindre bitar och tillsätt detta. fyll på med chilisås och krossade tomater, krydda. låt puttra samman medan du göra bachamelsåsen. rör ut mjölet i margarinet i en kastrull. häll över mjölken, krydda och låt sjuda i några minuter. Varva lasangeplattor med köttfärs och bachamelsås. strö slutligen över osten. hur länge lasangen ska stå i ugnen beror på vilka lasagneplattor du väljer. servera med en härligt god sallad

Testa!! Den är super god. (tycker jag iallafall :) )

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Ja du.. det går rätt bra ändå med viktminskningen, missade stjärnan idag, frustrerande.. Men ja gick ju faktiskt NER lite och det är ju där jag måste hitta motivationen och glädjen att det funkar!!
Ja du.. det där kvällsberoendet.. det är så svårt! ! för jag är ju varken hungrig eller jättesugen.. EGENTLIGEN.. men idag efter jag läst din kommentar o efter jag träffat vågen så tänkte jag att denna veckan, så ska mellanmål bestå av Knäckebröd eller banan (brukar alltid bara ta en banan annars) och på kvällen, när jag vill ta en chokladbit, för det är DET ja vill ha oftast.. Så tänkte ja försöka mig på knäckemacka istället. för då blir jag heller inte "hungrig" utan få är ja ju mätt sen.. Ska försöka med det.. Annars får de bli gurkstavar med lättkesella.. (dippmix eller diverse kryddor) gott med plockande men lättsamt i points. men det är just kvällssuget/beroendet som är det värsta, o det är där jag faller.. HÅRT.. men men, nya tag denna veckan!!
Lycka till!! :)