torsdag 8 november 2007

Torsdag=Ätardag...

Usch det lät lite hemskt! men men idag är det vägning och det innebär att jag bara äter frukost och en frukt innan jag väger mig. Efter vägning blir det mat och sen brukar jag unna mig något gott på kvällen, med tanke på att jag brukar ha många points över! Kanske låter lite konstigt att jag inte äter något på hela dagen, men det känns så fel att äta en massa innan vägning.
Så dagen har börjat så här...och kommer förmodligen se ut så här.....
Frukost: 2 knäckebröd med mjukost, vv vaniljyoughurt med skivat äpple, 1 glas lättmjölk/4,5
Mellanmål: 1 äpple och 1 clementin
Middag (Efter vägning): Rester från igår, Kyckling, potatis, brunsås, brysselkål, 1glas lättmjölk /7 (lite mer sås än igår :) )
Kväll: Godis :) (men jag vet inte för hur mycket)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas de går bra idag :)
Sådär brukar jag också känna, det är lättare senaste veckorna när jag väger mig runt lunch,än förut när jag väger mig på kvällen, men nu känner jag att måndagar, min vägdag, äter jag det jag vill o dricker det jag vill. Jag kanske inte har points för det, men de brukar inte spåra ur ändå. Bara för att då vet jag att månagar kan ja om jag vill äta de o de o så kan ja vara "lugn" under veckorna.. O det har ju fungerat för mig! :)
O de känns ju inte helt okej att dämma i sig massa inför vägningen direkt.. Men jag tycker du tänker rätt :)

Sen kanske man inte borde "inte äta" ;) innan vägning, men det e ju det de flesta gör ändå :D

Ha en go vecka!