söndag 4 januari 2009

Då var det nytt år.....

Ja då var 2009 här. Ett nytt och spännande år. Detta året har vi speciellt en sak att se fram emot och det är jätte pirrigt att man ska bli tvåbarns mamma :) Nu är jag i vecka 14 och det är med blandande känslor. Jag är fortfarande orolig och vill bara att det ska bli torsdag så man kan få höra de små fina hjärtslagen. Jag har redan börjat och fundera på förlossningen med tanke på att den jag hade med Benjamin var fruktansvärd. Så om jag vill göra kjesarsnitt är faktiskt något jag funderar på. Något som även cirkuelrar i huvudet är denna förbannande vikten. Jag vet att jag kommer gå upp, frågan är bara hur mycket...... Just nu så ser man en liten kula, ser inte så gravid ut utan mer som en liten tjockis:)
Jag försöker verkligen inte att tänka alls utan bara njuta av graviditeten, för visst är det helt underbart att vara gravid!!!

Efter en veckas väntan på lillemans näsprov så fick vi äntligen svaret att han hade bakterier och medicin har påbörjats. Febern är borta och han äter och dricker som vanligt. Vår lilla busunge är tillbaka och det är sååå himla härligt och se.

Nä nu ska jag förbereda lite middag. Lax i ugnen, kokt potatis med kall sås och grönsaker

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Jag hade också en fruktansvärt förlossning med mitt första barn medans med andra barnet gick som en dans. Det var helt underbart, jag var med mycket mera och det gick jättefort och bra. Det går säkert toppen för dig också.
Tänk inte på vikten, den tar du igen efter bebisen är född. Njut nu massor!
Kram, Annalee