tisdag 12 april 2011

Hur går det då?

Att förändra sin livsstil är inget man gör över en dag. Min viktresa började i januari 2007 och det har varit en del "ups and downs" och 1 graviditet. Och efter så här lång tid kommer det fortfarande dagar som inte är så bra i matväg men jag börjar och lära mig att det är ok att ha det så ibland, att jag verkligen inte behöver få dåligt samvete. Och tittar jag på mitt sätt att leva idag gemfört med förr är det en jätte stor skillnad. Ett exempel är imorse när jag klev upp på motionsbandet klockan kvart över sju och avverkade 1 timme. Det hade den "gamla sara" aldrig gjort och defenetivt inte efter ett gympass igår. Så om jag är nöjd med vad jag har presterat än så länge så är det ett självklart JA. Men jag har en bra bit till på vägen och några kilo till! Vägning på torsdag och det ska bli kul och se om det har hänt något sen förra måndagen (70.4kg) Idag är vi lediga så det har inhandlats lite vårskor till barnen och ett par nya fotbollsskor till Benjamin! Blev även lite lunch på väla. Tyckte jag gjorde ett bra val när jag tog ett kyckling/grönsaksspett med vitlökssås med extra grönsaker UTAN pommes :) Ha en fortsatt skön tisdag

1 kommentar:

Åse sa...

Duktiga DU!!!! Heja heja!!! Kramis