lördag 8 oktober 2011

En helomvändning

Har varit en trogen viktväktare i många år nu och har kommit till den punkten nu att det händer inget mer på vågen. Vill ju bli av med dom sista kilona men att ständigt vara sötsugen är det rätt så svårt. Så jag har bestämmt mig för att testa LCHF/LC och började med det i onsdags. Än så länge känns det bra, känns oerhört "konstigt" att äta så mycket fett. Och ska jag vara helt ärlig så saknar jag inte godiset lika mycket som jag saknar frukten... Jag kommer att ge detta en chans, det är ju inte alla det funkar på.

Igår var vi hemma hos mina föräldrar på kvällen. Det plockades fram chips och lösgodis och det kan jag erkänna att det var lite jobbigt. Men som tur är så kör min ena syster också LCHF så vi tog varsin skål med jordgubbar och lite grädde. Kändes jätte fel, kan inte minnas när jag åt grädde till mina jordgubbar. Men nöjd blev jag och mätt!

uppdaterar om hur det går och på onsdag hoppas jag på minus :))
ha en skön lördag

4 kommentarer:

Cornelia sa...

Ja för mig funkade GI första gången jag körde, hoppas det är lika för dig. Kram och pepp

Anonym sa...

Hur går det??

Lotta sa...

Ja hur går det? Spännande att få höra!

Anonym sa...

Hej,
Kan du kontakta mig?
Mvh Monica, reporter Expressen 08-7383057